Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 17 januari 2015 22:22

Denna dag är det fest bland svenskarna. Bolnuevo Boyz uppträder på Kina-restaurangen och det är ca 100 gäster som är där och håller igång. Det blev lyckat och alla hade trevligt. Vi höll på till midnatt. Någon har efter denna tillställning lagt ut ett klipp på YouTube.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 17 januari 2015 22:18

Idag åker vi, efter ett träningspass på gymet, till Cartagena. Gick runt i Centrum och var turister.

Sällskap, Mats o Kerstin och Sally.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 17 januari 2015 22:13

Efter Melodikrysset denna lördag åker vi med hyrbilen till Isla Plana och fikar. Därefter åker vi till nya Mercadona och handlar. På kvällen gick vi till Elliots och åt tillsammans med Mats o Kerstin.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 17 januari 2015 22:07

Idag börjar Berit träningen på Gymet i Copi Coy och på fredagen hänger Sven-Åke med. En talande bild nedan.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 5 januari 2015 20:51

Tisdagen den 30 december gick vi till Mats o Kerstin  och S-Å hade med gitarren. Vi hamnade då hos Rune o Jane rakt över gatan eftersom de hade mer solsken. det blev sång och musik i några timmar. Nyårsaftonen firade vi på "Blues House" med mycket god mat. Efter tolv-slaget gick vi till "socialen" och träffade våra vänner som hade firat nyår där.

2 januari fick vi vår ordinarie plats 303 och vi flyttade dit. Vi blev bjudna på svampsoppa  hos Mats o Kerstin och senare på kvällen gick vi ut och åt på "La Juanita" avskedsmiddag för Gunnar o Evelyn som åker vidare söderut.

4 januari hade vi fått tältet till oss från Maria o Reyez vilket vi hade köpt osett. Det blev även uppsatt av ett antal "grabbar" från campingen. Det gick väldigt bra. På kvällen blev det ett spontant invigningsparty i detta 6-kantiga snygga tält. Stämningen var hög.

5 januari handlade vi matta till tältet och en ny kvast. Sen var det en del jobb att få ordning på allt. På eftermiddagen bjöd vi Mats och Kerstin på grillat med tillbehör i vårt nya fina (campingens snyggaste) tält.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 5 januari 2015 20:38

Efter julhelgen i Frankrike så åker vi vidare mot Spanien. Det är väldigt lugnt på vägarna då alla verkade ha ledigt dessa dagar även här. Vi bor på en vingård nära Barcelona där det sprang flera blodtörstiga hundar omkring bilen så vi gick inte ut utan åkte vidare dagen efter. Fredagen åkte vi till Benicassim där vi har varit tidigare och kände till var vi kunde övernatta. Lugnt och stilla med polisen som granne. Lördagen körde vi till La Marina där vi bara "övernattade". Söndagen äntligen så kommer vi till vårt andra hem, Bolnuevo, där vi inte fick någon ordinarie plats utan hamnar i "karantänen" i väntan på att någon åker härifrån så vi får plats. Måndagen blir vi bjudna på välkomstskumpa hos Valle och Anita, tillsammans med Mats och Kerstin och Gunnar och Evelyn. Trevligt.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 25 december 2014 19:43

Åker efter franska kusten mot Spanien och stannar i Le Barcarés. Här får vi uppleva en Fransk Julmarknad där man bland annat kunde få åka skridskor på en isbana, om man så önskade. Det önskade inte vi, men vi såg många som gjorde så.

Vi stannar här över Julafton som firades med god julmat, fixad av Berit i husbilen. På eftermiddagen satt vi ute och drack julglöggen i solskenet utanför husbilen. En lugn och skön julafton, vi njöt !

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 22 december 2014 19:15

I dag åker vi in i Frankrike vid Mulhouse och far till Baume Les Dames där vi också varit tidigare. En mycket trevlig ställplats.

Den 21 far vi vidare och hamnar i St Desirat, söder om Lyon, på en vingård.

Här var det dyrt med el, 1 EUR per timma !!

När vi vaknar denna morgon den 22 december så har det varit nattfrost. Far raskt vidare ca 25 mil ner till Medelhavet där vi stannar i Palavas-Les-Flots.

Fika på vägen, för första gången ute i solkenet.