Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 25 november 2015 21:45

Träffade idag Ravil och Ann-Mari, hemmahörande i Motala. De är här nere och spelar golf och bor på ett hotell i närheten. Gick in till stan och handlade lite grand och åt Tapas med tillbehör på baren Oasis. Därefter blev det fika med sång och musik utanför vår husbil. Både tyskar och svenskar anslöt och det blev en trevlig eftermiddag. På kvällen gick vi tillsammans med Ravil o Ann-Mari inåt stan igen och åt SpareRibs på en krog därstädes. Mycket trevligt !

Ann-Mari, Ravil och S-Å

S-Å, Ravil, Ann-Mari, Roland, Majbritt, Ingvar, Kickan, Yvonne och vovven Vilja.

S-Å i lånad Tyrolerhatt.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 24 november 2015 21:45

Åkte bara några mil denna dag till Roquetas de Mar och fricampen där. Här träffar vi Ingvar och Kickan från Mariefred som vi känner sedan tidigare. Här fanns också Roland och Majbritt från Borlänge samt Yvonne med hunden Vilja. Det blev några låter på gitarren vilket var uppskattat. Gänget gick ut för att äta Tapas men det hade vi redan klarat av så för oss blev det en TV-kväll.

Bild över Almerimar när vi lämnar.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 23 november 2015 21:45

Gick runt i Nerja och handlade lite kläder och åt glass innan vi åkte till grottorna, Cuevas de Nerja, öster om staden. Dessa grottor har väggmålningar som är ca 20.000 år gamla. Dessa fick vi dock inte se eftersom det var stängt när vi kom dit. Vi väntade inte på att de skulle öppna utan åkte vidare på kustvägen till Almerimar där vi varit förut.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 22 november 2015 21:30

Tvättar innan vi lämnar denna trevliga ställplats. Åker längs kusten några mil österut till Nerja. Mycket trånga gator och galna parkeringar innan vi kommer fram till parkeringsplatsen vi siktat på. Går ut och kollar Europabalkongen innan äter på stan och knallar hemåt.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 21 november 2015 21:30

Efter att ha löst Melodikrysset åkte vi söderut mot Malaga. Det var tur att vi inte kom denna väg till Ronda (vi kom ju norrifrån, från Sevilla) för då hade vi nog inte kommit till Ronda ! Från 1.100 meters höjd ner till havet var det en brant resa med mängder av stup och mängder av galna motorcyklister som var ute och nöjeskörde på lördagen. Vi åkte till IKEA i Malaga där vi åt Codillo och köttbullar. Ärendet var att handla julmat och lussekatter att lägga i frysen så att vi är rustade inför kommande helger. En ny ställplats i El Rincon de la Victoria blev vårt nattläger. Fräscht och fint med trevlig personal.

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 20 november 2015 21:15

Vi åker söderut från Sevilla mot Ronda genom ett fantastiskt fint landskap. I Ronda stannade vi på en vanlig parkeringsplats och gick ut på stan. Väldigt turistiskt men väldigt fint. Det var mycket branta stup runt hela staden så S-Å fick gå i mitten på gatorna för att inte dras ned i djupet ..... På kvällen köpte vi pizza som vi avnjöt i husbilen till På Spåret och Skavlan.

Stadsbild från Sevilla

Kolla mitt i bilden! Där finns några kossor som går på den mycket branta bergssidan och betar. Ser ganska riskabelt ut. Hur tusan har dom kommit dit ? Och hur kommer dom därifrån ?

Ronda är tjurfäktningens huvudstad i Spanien och detta är den gamla arenan.

Den gamla bron som delar staden används fortfarande. Det är ca 100 meter djupt från körbanan på bron !!

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 19 november 2015 21:15

Vi lämnar Portugal för denna gången och åker över gränsen till Spanien. Hade tänkt oss till IKEA i Sevilla men där gick inte att parkera för husbilar. De vill tydligen inte ha husbilsburna kunder. Vi letade istället på en camping och hamnade i Dos Hermanas, en förstad till Sevilla.

På varje elstolpe strax innanför gränsen finns det ett eller flera storkbon. Här var det någon hemma. Mysigt !

Av Berit och Sven-Åke Björndahl - 18 november 2015 21:15

Vi åker till Praia da Alagoa vid Altura, en grusparkering för husbilar vid havet. Här stannar vi nästan en vecka och bara badar och solar och har det skönt.